ĴƖĦΔǤЄЄ β˩ѲǤ'Ƨ




Thursday, December 5, 2013 | Written by Jihagee on | 3:18 PM | 0comments
ok hari ni saya nak ajar macam mana nak download blogskins. maybe ramai yang dah tahu tapi tuto ini khas untuk mereka yang masih tak tahu..

first sekali korang bukak laman web ni BLOGSKINS tekan je link yg diwarnakan merah tu..n then dia kuar bende ni kan?



and then pilih satu contohnya saya pilih yang ini tekan je kat gambar tu kalau korang tak suka korang boleh serch dekat search box sebelah kanan atas.


ok then sambung balik saya pilih gambar ni korang bukak nanti kuar jadi macam kat atas ni...lepas tu korang tekan blogger main yg dalam kotak yg saya buat merah tu..and dia akan download lepastu korang bukak yg dah download tadi dia akan keluar banyak huruf yg korang tak faham kan..sebelum korang copy tu..korang kene tukar ke old template dulu..agak leceh bagi sape yg baru start dengan blog ni..pergi ke dashboard korang n then pergi ke template dekat yang ada tanda error ke bwah tu tekan kat situ and then tekan template. scroll ke bwah sekali n tekan revert to classic templates pergi ke edit template html and delete semua perkataan dalam box tu..don't worry semua post korang takkan hilang.

korang copy balik code yang korang download tadi tu copy semua and paste dalam kotak edit html..and tekan save template..

untuk mengedit lagi perkara yang lebih dalam contohnya muzik, header, sidebar dan lain2 kita akan buat lagi satu tuto about that. thank u.

0 Click Here For Comment

©copyrighted miszznajihahs.blogspot.com


Cari Apa?

Disclaimer
♥ بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ ♥
Hello and assalamualaikum. Welcome To My Official Blog . Batch 97's . Keep calm and stay young. Blogging since December 2007

Menu
ENTRY BOSS TUTO

Stalker



BlogWalking

Click Me, I'm Hungry

Twitter

Wishlist
Be the best among the best
Umrah
Having an asset before 25
Achieve my dream
Charity
Be a better person
Jihad

Ayat Seibu Dinar


Instagram


Contact & Ask Here



Income For Study

Ping.Busuk Here


Credit's
Template By: Jihagee
Basic codes: Student Kecik
Owner and Edit: Jihagee

Jihagee © All Rights Reserved